Ads 468x60px

Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

Ποδήλατα: Αύξηση πωλήσεων 50%

Θεαματική αύξηση της τάξης του 50% έχουν οι πωλήσεις ποδηλάτων από το 2009 μέχρι σήμερα έναντι των πωλήσεων προηγούμενων ετών στα μεγάλα αστικά κέντρα εξαιτίας της κρίσης και της αύξησης της τιμής της βενζίνης, των απεργιών των βενζινάδικων, της μόδας της γυμναστικής αλλά και λόγω των εισαγόμενων οικολογικών τάσεων από τις μεγάλες ευρωπαικές πρωτεύουσες και της ανάπτυξης των ποδηλατόδρομων.

Ο κλάδος βρίσκεται σε άνθιση και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι ανοίγουν συνεχώς νέα καταστήματα τόσο στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όσο και στις συνοικίες.

Ενδεικτικά , στην ευρύτερη περιοχή Χολαργού- Παπάγου-Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου μέχρι το 2007 υπήρχαν 4 μεγάλα καταστήματα ποδηλάτων εκ των οποίων τα περισσότερα κινούνταν με φθίνοντες ρυθμούς πωλήσεων , σήμερα υπάρχουν 7 μεγάλα καταστήματα που παρουσιάζουν θεαματική αύξηση πωλήσεων. Εάν στις πωλήσεις των εξειδικευμένων ποδηλατάδικων προστεθούν και οι πωλήσεις των «ποδηλάτων σουπερ-μάρκετ» τότε ο αριθμός πωλήσεων ποδηλάτων για το 2010 είναι υπερδιπλάσιος έναντι αυτού της προηγούμενης διετίας.

Ταυτόχρονα όλο και περισσότεροι πελάτες , βγάζουν τα παλαιά μισο-σκουριασμένα ποδήλατα από τις αποθήκες και ζητούν επισκευές από τα καταστήματα ποδηλάτων.

Όπως μας είπε τεχνίτης παλαιού καταστήματος ποδηλάτων στην Αγ. Παρασκευή, οι πωλήσεις ποδηλάτου είναι αισθητά ανοδικές και αυτό φαίνεται και από την σύνθεση της πελατείας. «Πριν μερικά χρόνια , πελάτες ήταν μόνο οι νέοι γονείς για τα μικρά παιδιά τους και οι παππούδες για τα εγγόνια τους. Σήμερα , αγοράζουν ποδήλατα οι γονείς και για τους εαυτούς τους καθώς και άνθρωποι ηλικίας άνω των 60 ετών ενώ το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του καταστήματος κατευθύνεται σε ηλικίες μεταξύ 15-45 ετών, δηλαδή από μαθητές και φοιτητές μέχρι επαγγελματίες.» Αυτό που επισημαίνουν όλοι οι πωλητές είναι ότι τις πωλήσεις εκτοξεύθηκαν και από την είσοδο των «σπαστών» ποδηλάτων , τα οποία βολεύουν για τις μετακινήσεις με το Μετρό αλλά και των ηλεκτρικών ποδηλάτων που κερδίζουν ιδιαίτερα έδαφος στα μεγάλα εισοδήματα και σε ηλικίες άνω των 40 ετών.

Σε ότι αφορά το είδος και την τιμή των ποδηλάτων , οι αγορές διαφοροποιούνται ανάλογα με τα εισοδήματα των αγοραστών αλλά και την χρήση για την οποία το θέλουν. Τα φτηνά ποδήλατα (από τα super markets) της τάξης των 100-150 ευρώ καλύπτουν ανάγκες μικρών μετακινήσεων και δεύτερου ποδηλάτου. Στα ποδηλατάδικα οι ‘ποδηλάτες του Σαββατοκύριακου’ αγοράζουν ποδήλατα αξίας 200-400 σε ποσοστό της τάξης του 40-50% ενώ οι πιο επιλεκτικοί που αποτελούν περίπου (κατ’ εκτίμηση) το 30% της πελατείας κινούνται μεταξύ 400-750 ευρώ. Τέλος για πιο εξειδικευμένες συχνές χρήσεις και για αθλητικές δραστηριότητες επιλέγονται ποδήλατα άνω των 750 ευρώ μέχρι και εξειδικευμένες «κούρσες» που φτάνουν στα ?7.500 ευρώ.

Τέλος , υπάρχει μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις συμπληρωματικών προιόντων και ανταλλακτικών όπως για παράδειγμα κράνη ποδηλάτου, σχάρες, βαλίτσες, καθρέπτες που οφείλεται στην είσοδο νέας πελατείας στον κλάδο.



Του Νίκου Σακελλαρίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: