Η Λευκωσία, από το φθινόπωρο, με τα τρίτης γενεάς ποδήλατα και ορθοπεταλιές οδεύει με άλλη μία πολιτική προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Αν ο δρόμος θα είναι ανηφορικός ή ομαλός θα εξαρτηθεί από τους πολίτες, την αλλαγή νοοτροπίας και την ανταπόκρισή τους προς το νέο -για τα κυπριακά δεδομένα- αυτοματοποιημένο σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων για το οποίο ενώνουν δυνάμεις έξι Δήμοι της μείζονος Λευκωσίας.
Πρόκειται για τους Δήμους Λευκωσίας, Αγλαντζιάς, Στροβόλου, Ιδαλίου, Αγίου Δομετίου και Λατσιών, που επικεντρώνουν την προσπάθειά τους στη δημιουργία κουλτούρας μεταξύ των φοιτητών, προσφέροντάς τους την υπηρεσία και συνδέοντας τα Πανεπιστήμια της Λευκωσίας με ποδηλατοδιαδρομές.
Η Δήμαρχος Λευκωσίας Ελένη Μαύρου, μιλώντας στο ΚΥΠΕ, επισήμανε ότι η βιώσιμη κινητικότητα δεν είναι ένα θέμα θεωρητικό, αλλά απολύτως πρακτικό, προσθέτοντας ότι γι' αυτό τον τελευταίο χρόνο δώσαμε έμφαση σε πολιτικές, σχεδιασμούς και μέτρα που πραγματικά θα ενθαρρύνουν τη βιώσιμη κινητικότητα.
Σε ό,τι αφορά το αυτοματοποιημένο σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων, η Δήμαρχος είπε ότι αποτελεί μια πρωτοβουλία που αναλαμβάνουν Δήμοι της μείζονος Λευκωσίας για ένα σύστημα, που αποτελεί συνήθη υπηρεσία και χρήση σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά πολύ καινούργια στην Κύπρο, προσθέτοντας ότι θα εγκατασταθεί με παράλληλο σχεδιασμό ποδηλατοδιαδρομών, οι οποίες θα εξυπηρετούν μια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού στη διακίνησή του προς το κέντρο της πόλης και ειδικά τους φοιτητές.
Η κ. Μαύρου ανέφερε ακόμα ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων αποτελεί μια σημαντική επένδυση που έκαναν οι Δήμοι.
Ερωτηθείσα εάν υπάρχει ένας στόχος για αριθμό ατόμων που θα διακινούνται με ποδήλατο ώστε να κριθεί ότι το σύστημα δούλεψε, είπε ότι θα εξεταστεί στην εξέλιξή του και από οικονομικής πλευράς.
«Σε ό,τι αφορά ευρύτερα τη χρήση ποδηλάτων είναι δύσκολο να μιλήσουμε με ποσοστά αυτή τη στιγμή, τα ποδήλατα θα γίνουν αποδεκτά ως εναλλακτικός τρόπος διακίνησης όταν φθάσουμε να βλέπουμε στους δρόμους μας μεγάλο αριθμό διακινούμενων με ποδήλατα», συμπλήρωσε.
Ο Δήμος Λευκωσίας θα εγκαταστήσει 100 ποδήλατα σε 5 σταθμούς, ο Δήμος Αγλαντζιάς 50 ποδήλατα σε 4 σταθμούς, ο Δήμος Στροβόλου 80 ποδήλατα σε 8 σταθμούς, ο Δήμος Ιδαλίου 20 ποδήλατα σε 3 σταθμούς, ο Δήμος Αγίου Δομετίου 20 ποδήλατα σε 2 σταθμούς και ο Δήμος Λατσιών 15 ποδήλατα σε 2 σταθμούς.
120 θέσεις για 100 ποδήλατα
Όπως ανέφερε στο ΚΥΠΕ η Ανώτερη Τεχνικός στο Δήμο Λευκωσίας Γιάννα Κωνσταντίνου, το κόστος για κάθε ποδήλατο που θα είναι 3ης γενιάς με αξονικό σύστημα ταχυτήτων, είναι 475 ευρώ έκαστο, ενώ 19.000 ευρώ θα κοστίσει κάθε σταθμός. Πρόσθεσε ότι ο κάθε Δήμος θα καταβάλει το ποσό που αντιστοιχεί στον αριθμό ποδηλάτων και σταθμών που θα διαθέτει.
Πρόσθετα, οι Δήμοι που συμμετέχουν θα μοιραστούν το κόστος των 35.000 ευρώ για λογισμικό, 8.000 για ιστοσελίδα, 34.800 για σύστημα παρακολούθησης και 140.000 ευρώ για συντήρηση του συστήματος για τέσσερα χρόνια.
Η κ. Κωνσταντίνου είπε ότι αρχικά οι πέντε σταθμοί του Δήμου Λευκωσίας θα αριθμούν στο σύνολο 120 θέσεις για 100 ποδήλατα και θα εγκατασταθούν στην Πλατεία Σολωμού, στην Κωστάντζα, στην οδό Μπουμπουλίνας, στην οδό Μουσείου και στην οδό Γιάννη Φρειδερίκου στην Παλουριώτισσα, εξηγώντας ότι στην Πλατεία Σολωμού θα υπάρχουν θέσεις για 24 ποδήλατα, στην Κωστάντζα άλλα 24, στη Μπουμπουλίνας για 18, στη Μουσείου για 24 και στη Φρειδερίκου για 30. Αφού εντοπίσθηκαν τα σημεία θα εγκατασταθεί η υποδομή ώστε το σύστημα να τεθεί σε λειτουργία αρχές φθινοπώρου, είπε.
Και με πιστωτικές κάρτες...
Εξηγώντας τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος, η Ανώτερη Τεχνικός στο Δήμο Λευκωσίας Γιάννα Κωνσταντίνου ανέφερε ότι θα υπάρχει μηχανή που θα δέχεται πιστωτική κάρτα ή την κάρτα μέλους, η οποία θα παραχωρείται περισσότερο στους φοιτητές και με την τοποθέτηση της κάρτας στη μηχανή, ο ενδιαφερόμενος θα παραλαμβάνει κλειδί και ηλεκτρονικό αριθμό. Με το κλειδί θα ξεκλειδώνει και θα παραλαμβάνει το ποδήλατο. Όταν ο χρήστης επιστρέφει το ποδήλατο θα τοποθετεί το κλειδί στη μηχανή και τότε θα χρεώνεται ο χρόνος χρήσης του ποδηλάτου.
Απαντώντας σε ερώτηση, είπε ότι ακόμα δεν υπήρξε κατάληξη στο τέλος ενοικίασης. Ανέφερε ότι για κάποιες ώρες η χρήση του ποδηλάτου αρχικά θα είναι δωρεάν και ακολούθως θα υπάρχει χρέωση, προσθέτοντας ότι η διαχείριση θα γίνεται από διαδημοτική εταιρεία, η οποία βρίσκεται σε πορεία σύστασης.
Σε ό,τι αφορά το σημείο ενοικίασης ποδηλάτων στην Πλατεία Σολωμού, στην οποία θα αρχίσουν τα έργα για το σταθμό μετεπιβίβασης, είπε ότι αρχικά θα τοποθετηθεί στην Τάφρο στο χώρο στάθμευσης Τρίπολη, αναφέροντας ότι οι σταθμοί μετακινούνται εύκολα και με την ολοκλήρωση των έργων στην Πλατεία Σολωμού θα μεταφερθεί σε πιο βολικό σημείο στην Πλατεία.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου