Ads 468x60px

Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

Οι αμετανόητοι λάτρεις του βολάν - «Είμαστε σε μια κοινωνία, που δεν θέλει να αλλάξει τίποτα, ενώ θα έπρεπε να αλλάξει τα πάντα»,

-«Μην ακούσω κάποιον να μου πει γιατί δεν χρησιμοποιώ Μέσα Μαζικής Μεταφοράς... Ο ηλεκτρικός για να πάω στη δουλειά μου εκτός λειτουργίας, λεωφορεία καθυστερούν, το τραμ περνάει κάθε...μέρα». -«Ξεσπάω στην οδήγηση. Πολλές φορές κάνω βόλτες μόνη μου ακούγοντας μουσική στη διαπασών». -«Ναι, είμαι υπέρ των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, των ποδηλάτων και ό,τι άλλο θέλετε. Στην επόμενη συνάντησή σας θα είμαι ο πρώτος που θα παρκάρει το αμάξι του και θα έρθει να σας δει»… Η αγάπη τους για το τιμόνι αδιαπραγμάτευτη. Η άρνησή τους για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και για οποιοδήποτε άλλο μέσο εναλλακτικής μετακίνησης, επίσης. Εγκλωβισμένοι στην κίνηση, οι λάτρεις του αυτοκινήτου προσπέρασαν την 22η Σεπτεμβρίου, Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, οι περισσότεροι λόγω... εσκεμμένης άγνοιας και κάποιοι άλλοι, δίχως ιδιαίτερη συγκίνηση. «Α, ναι, κάτι είχα ακούσει στο ράδιο του αυτοκινήτου εκείνη την ημέρα». Και… ο αναμάρτητος πρώτος το ακυρωθέν του εισιτήριο δείκνυμι. Παρκάρω, άρα... υπάρχω Οι 5.174.046 ιδιοκτήτες Ι.Χ. ανά την επικράτεια, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, εκ των οποίων 2.248.454 σύμφωνα με τα στοιχεία του 2007 στην Αττική, δεν μπορεί να είναι μειοψηφία. Το ΑΜΕ-ΜΠΕ τους προσέγγισε φιλικά, αποσπώντας απαντήσεις, δίχως ονόματα… «Θα με φάνε ζωντανό, με το κλίμα που επικρατεί». Για τους περισσότερους η χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αν και οικονομικότερη, είναι χρονοβόρα και γεμάτη ταλαιπωρία. «Ξέρεις τι είναι να δουλεύεις στις 09:00, να είσαι στη στάση από τις 08:00 παρά και το λεωφορείο να έρχεται πότε 08:30 πότε 08:40; Οπότε επιλέγω το αμάξι μου. Έχω την ησυχία μου τουλάχιστον», δηλώνει ένας ακόμη φανατικός οδηγός. Νοοτροπία, ζήτημα οικονομικό, θέμα χρόνου, ή απλή συνήθεια, η επιλογή μέσου μετακίνησης «Η νοοτροπία είναι τραγική», δηλώνει κατηγορηματικά σε συνέντευξή του ο Θάνος Βλαστός, αναπληρωτής καθηγητής ΕΜΠ της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του Ιδρύματος και προσθέτει: «Εμείς, ως συγκοινωνιολόγοι, έχουμε σηκώσει τα χέρια ψηλά. Βρισκόμαστε απέναντι σε μια κοινωνία, που δε θέλει να αλλάξει τίποτα, ενώ θα έπρεπε να αλλάξει τα πάντα. Το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν έχουμε λεφτά, το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι δεν έχουμε μυαλά». «Δεν μας αντέχει άλλο η πόλη στο κέντρο, με αυτοκίνητο», δήλωνε πρόσφατα ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης. Μέσα Μαζικής Μεταφοράς VS Ι.Χ…. Η οικονομική κρίση ωφελεί την κυκλοφορία Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ο περιορισμός της χρήσης ΙΧ είναι ένα φαινόμενο σε εξέλιξη. Οι συνεχείς αυξήσεις στα καύσιμα, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, έφεραν μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότεροι να επιλέγουν τις αστικές συγκοινωνίες. Τα πρώτα σημάδια είχαν αρχίσει να παρατηρούνται από τις αρχές του χρόνου, αλλά η μείωση έγινε ιδιαίτερα αισθητή το τρίμηνο Απριλίου - Ιουνίου, σύμφωνα με το Κέντρο Διαχείρισης του Υπουργείου Υποδομών. Τα στοιχεία του ΟΑΣΑ δίνουν σαφή εικόνα αυξητικής τάσης στο κοινό. Το πρώτο τρίμηνο του έτους η επιβατική κίνηση του συνόλου των ΜΜΜ αυξήθηκε κατά 2% και εκτιμάται ότι η ανοδική τάση, που παρατηρείται, είναι ακόμη πιο σημαντική από το ίδιο το ποσοστό αύξησης, καθώς οι επιβιβάσεις αναμένεται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο. «Σαφώς πρέπει να επιλέγουμε τα ΜΜΜ από την άσκοπη χρήση του αυτοκινήτου. Πρέπει, όμως, να επεκταθεί και το δίκτυο τους», παρατηρεί λάτρης του βολάν και προσθέτει: «Αν τα ΜΜΜ ήταν πιο ελκυστικά, θα ήταν πολύ δύσκολο να προτιμήσεις το ωραίο σου αυτοκίνητο, να "κολλάς" στην κίνηση και να δυσκολεύεσαι να παρκάρεις». «Όσο δύσκολο και αν ακούγεται, σε μια πόλη όπως είναι η Αθήνα, σκοπός είναι να επιλέγουμε να μετακινούμαστε όλοι με εναλλακτικά μέσα, από τις δημόσιες συγκοινωνίες, το ποδήλατο μέχρι και το περπάτημα», παρατηρεί ο πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, αν. καθηγητής Σχεδιασμού των Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, συγκοινωνιολόγος Στράτος Παπαδημητρίου. Και η κρίση φέρνει…Κρίση. Την ίδια στιγμή, ο γύρος του κόσμου με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα βρίσκεται σε εξέλιξη από τη Δευτέρα 16/8, όταν από τη Γενεύη, τρία αυτοκίνητα που κινούνται χωρίς σταγόνα βενζίνης, ξεκίνησαν ένα ταξίδι 80 ημερών. Με μηδενική εκπομπή αερίων του μονοξειδίου του άνθρακα, στο Zero Race όπως ονομάζεται, ύστερα από 30.000χιλιόμετρα, 16 χώρες και 150 πόλεις, τα αυτοκίνητα θα τελειώσουν το ταξίδι από εκεί, που άρχισαν τον Ιανουάριο του 2011. Για τους εγχώριους αμετανόητους οδηγούς, μια ανεξάρτητη πύλη συνδέει τους ταξιδιώτες που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση και φέρνει σε επαφή ανθρώπους που σχεδιάζουν να κάνουν το ίδιο ταξίδι και θέλουν να μοιραστούν τα έξοδά του. Ο τρόπος απλός. Ανακοινώνεις το ταξίδι σου στο carpooling.gr και με την βοήθειά του βρίσκεις συνταξιδιώτες, με τους οποίους μοιράζεσαι τα έξοδα και την παρέα του ταξιδιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: